понедељак, 20. август 2012.

Duge noći i crne zastave






         Ako ste pročitali bestseler 'Konstantinovo raskršće' Dejana Stojiljkovića sigurna sam da će te biti oduševljeni i njegovom novom knjigom 'Duge noći i crne zastave'. Kupila sam knjigu čim je izašla ali sam je pročitala tek pre par dana jer nije stigla na red,tj pošto sam strastveni ljubitelj knjiga imam neki svoj ritual da ih čitam po redosledu kojim ih kupim. A pošto stalno kupujem više knjiga odjednom red je dugačak! Ionako sam je pročitala za 2 dana pa ne mari što je čekala par meseci.
Svidja mi se stil pisanja i sama tematika knjige, kojoj autor ostaje veran. Volim kad se piše o našoj maloj zemlji Srbiji, jer uglavnom je svi napadaju, malo ko je brani i ima lepu reč za nas.


        Radnja romana smeštena je u proleće 1386. godine, dok granice Srbije potresaju upadi osmanlijskih pljačkaških hordi. U jednom napadu ukraden je kivot iz manastira Sveti Vid čija je sadržina poznata samo srpskom knezu Lazaru Hrebeljanoviću. Lazar u poteru šalje pripadnike viteškog Reda Zmaja – svog kuma,topličkog vojvodu Milana, i njegovog pobratima, čuvenog mačevaoca Ivana Kosančića. Njima se pridružuje i mladi vitez Miloš Obilić, koji je zaprosio ruku najmlađe Lazareve kćeri Olivere.

       Trojka kreće u potragu prateći krvavi trag pljačkaša – od Lazareve prestonice Kruševca do Prilepa gde nalaze trgovca starinama za koga se priča da je u dosluhu sa demonima. U isto vreme osmanlijska vojska čeka utaborena kod Serdike, a kada glasovi predaka šapnu na uvo emiru Muratu da je kucnuo čas, on se odlučuje na pokret. Prvo na udaru je utvrđenje Pirot čiji je kapetan Stefan Musić, knežev rođak, rešen pre da umre nego da Osmanlijama preda tvrđavu. Počinje bitka za kapije Evrope.





           Moja preporuka za ove tople dane, odlično štivo za čitanje u hladu uz ogromnu čašu limunade! A ja se bacam na sledeću knjigu i ubrzo vam pišem opet! 


Нема коментара:

Постави коментар