петак, 16. новембар 2012.

Don't let the past steal your present!




"Postoji  jedna drevna legenda, priča o tri muškarca, koji su nosili svaki po dve vreće. Ali teret nisu osećali jednako. Vreće su im, jedna spreda a druga straga, visele obešene na drvenoj motki na ramenu. 
Kada su upitali prvog čoveka šta ima u vrećama, odgovorio je:

"Svi moji uspesi, sva moja dobra dela i dobra dela mojih prijatelja, sve životne radosti - u vreći su iza. Skriveni od pogleda, zašiveni, prekriveni lišćem, ne smetaju mi mnogo. U vreći spreda imam sve loše i ružne stvari koje su mi se dogodile. Hodam, zastanem često, vadim ih, posmatram, proučavam, razmišljam  šta ću. Stalno sam s njima,i mislima i osećanjima.Stalno radim na njima." 
I taj se čovek često zaustavljao, gledao unatrag, mučio nad sobom i napredovao malo i vrlo sporo. 


I drugog su čoveka upitali isto. Rekao je: "U vreći spreda nosim moja dobra dela, spoznaje o vrlinama. Često ih gledam, vadim i pokazujem drugima. Vreća na leđima sadrži greške i moje slabosti. Ponesem ih sa sobom gde god krenem, jer one su moje i ne mogu ih tek tako odložiti na stranu. Usporavaju me, ponekad su veoma teške.”


Treći je čovek odgovorio: "Na prednjoj vreći napisao sam reč "dobrota".   Prepuna je pozitivnih misli, dobrih ljudskih dela, svih dobrih stvari koje sam imao i učinio u životu, misli o mojoj snazi.  Ta mi vreća nije teška. Naprotiv, poput brodskih jedara, pomaže mi u kretanju napred.  Vreća na leđima ima natpis  "loša sećanja"  i prazna je, jer sam joj izbušio dno.

O svemu što mi se loše dogodilo, o lošim mislima koje ponekad imam o sebi, o zlu koje od drugih čujem, malo razmislim i bacim ih u tu vreću. Kroz rupu to ode zauvek. Ja sam slobodan. Ja nemam teret koji bi me usporavao u hodu." 



5 коментара:

  1. tako bi trebali svi...Da izbusimo vrecu sa losim secanjima,da postoji vreca...da znamo da su ta secanja postojala ali idemo napred za onim dobrim sto nam se desava! Prelep tekst!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!Trudim se da budem takva, i da na taj način posmatram loše stvari koje su mi se desile u prošlosti,uostalom loša iskustva su tu da bi nas naučila nečemu.Na greškama se uči!:D

      Избриши